Beszámoló a 2010 . 04. 30.- 05. 02. megtartott vizitúráról.

Az idén először táboroztunk Tokajban a volt Úttörő-tábor helyén létesült Előre vízisport turistaház területén, jól bevált. Délután Dr Egri fogadta az érkezőket, a kulturált füves területen kellemes volt a sátorozás. A 800-Ft/fő sátorozási díjat mindenki maga fizette. Estére Haraszti Béla is megérkezett, az előre elkészített névsorral könnyű volt az egyeztetés. A nevezők zöme is ideért. A kinyomtatott tájékoztatók is segítettek. Bár a túrázók nagy része régi ismerős volt, Dr Garay Dénes kecskeméti,- Kovács Lajos mezőcsáti és miskolci- csoporttal, Kiss Bencéék Budapestről jöttek, természetesen a legtöbben Nyíregyházáról érkeztek.

Az előkészületek során Haraszti Béla időben megkérte a Bodrog-ártérre a beevezési engedélyt. Az Aggteleki NP. az idén is 700-Ft/fő kért. 60 főre +12 gyermekre befizettük a tarifát, így nem volt semmi gond az áthaladással. Különösen gyorsította a belépést a rajtszámmal ellátott szép embléma. A parkőrök is meg voltak elégedve vele.

Az első túrázókat Dr Egri vezette, 9;30-kor indultak a Bodrog  víz 17 - 15°C  volt. A Zsaró-ér már 20 °C volt és sokat apadt de még így is telített volt a meder, sőt a Csónakúzó-réten keresni kellett a medert a szépen szétterülő vízben. Az ellenőrzés után gyorsan ment az átemelés. A Zalkod előtti határ-ér partját sok tőzike díszítette. Délre már Zalkodra értünk, ott mások is táboroztak. Sokan felmentünk babgulyást és fánkot enni ( 650+ 100-Ft-ért ) megérte. A nagyon kellemes időben néhányan már fürödtünk is a 22° C tavakban. Kora déluán 1 átemeléssel megérkeztünk a vissi-zsiliphez Bökönyszegi már ott várt bennünket a csomagokkal. A szép Vencsellői-legelőn kevesen táboroztak. A gát körüli táborhelyeken kellemesen telt az éjszaka.

Vasárnap szép napsütésben 8;30-kor indultam az élen. A holt ág csak 19° C volt azért én megfürödtem. A csatorna végén 2 hatalas bedőlt fatörzsön bizony át kellett mászni, szerencsénkre egy átemeléssel megoldható volt. Az élő Bodrog csak 15°C volt a 24 fkm-nél.

A kellemes olaszliszkai homokon is sokan táboroztak. A szél kezdett erősödni és felhősödni, délben már csöpögött az eső. A hossz egyenes szakaszon bizony nagyok volta a hullámok.  Bodrogkisfalud után kellemesebben haladtunk mire Tokajba értünk a nap ismét kisütött.

Probléma mentesen, időben mindenki megérkezett és élvezet a túrát. Az első napon néhányan leégtek, a másodikon ez a veszély nem állt fenn!

Összegezve egy jól szervezett, kellemes vizitúrán jól érezték magukat a résztvevők. A csomagokkal Bökönyszegi József időben visszaérkezett.

Nyíregyháza, 2010. május 4.-én
                                                                Dr Egri Kiss Tibor túravezető.